FAQ

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Ons magazijn heeft op werkdagen een bestelstop om 13.30 uur.

Bestellingen die vóór 13.30 uur zijn betaald, worden dezelfde dag verzonden tenzij:

* Anders vermeld in de productbeschrijving

*Er is een ongebruikelijke uitzondering

* Bestemmingen buiten de EU kunnen soms 1 dag vertraging oplopen

De duur dat koeriers bij u aan de deur of ophaallocatie bezorgen, is afhankelijk van de gekozen koerier en naar welk land het wordt verzonden.

Als de bestelling door de douane moet worden geïmporteerd (alleen van toepassing bij verzending naar een niet-EU-land), kunnen pakketten soms vertraging oplopen bij de douane.

Controleer altijd de verstrekte trackinginformatie die we altijd naar uw e-mailadres sturen zodra de bestelling is verzonden.

Heeft u kortingscodes?

Sorry, op dit moment zijn er geen actieve kortingscodes beschikbaar.

Waarom bieden jullie geen gratis verzending meer aan?

Omdat we wereldwijd verzenden, hebben we vaak te maken met hoge verzendkosten.

Om het speelveld gelijk te maken, krijgen niet alleen mensen uit Nederland, Duitsland en België kortingen in de vorm van gratis verzending voor grotere bestellingen.

We passen de bestelhoeveelheidskorting automatisch toe in de winkelwagen op alle bestellingen boven de € 100,- exclusief BTW en verzendkosten. Alle klanten blij :)

Is mijn maat (niet) beschikbaar?

Onze winkel houdt de voorraad realtime up-to-date. Opties die we (momenteel) niet op voorraad hebben, zijn verborgen voor selectie.

Onze producten op voorraad veranderen voortdurend, soms komen producten snel weer op voorraad, voor andere producten duurt het maanden, en soms komen de ontbrekende opties misschien nooit meer terug op voorraad.

Neem gerust contact met ons op om te vragen wanneer een product naar verwachting weer op voorraad is.

Waar kan ik uw bankgegevens vinden?

Wanneer bankoverschrijving als betaalmethode wordt geselecteerd, worden bankgegevens zoals bankrekeningnummer / IBAN altijd verstrekt in een e-mail van Mollie, inclusief transactie-uitleg.

Het is belangrijk om de instructies zorgvuldig op te volgen, een verkeerd ingevoerde omschrijving of bedrag zal resulteren in mislukte transacties. Het geld wordt in dat geval automatisch terugbetaald.

Ik wil iets retourneren, hoe?

Zodra u uw bestelling heeft ontvangen en deze terug wilt sturen, retour afzender.

Neem eerst contact met ons op om een retouraanvraag in te dienen. Dit is verplicht omdat wij helaas niet alles terug kunnen nemen.

Hygiëneproducten kunnen alleen geretourneerd worden als ze nieuw zijn en in een ongeopende verpakking zitten.

Voorbeelden van hygiëneproducten zijn: plastic broekjes, wegwerp- en wasbare luiers, fopspenen, rompertjes

Als u contact met ons op wilt nemen voor een retourzending, kunt u het beste de e-mail met de orderbevestiging beantwoorden.

Pakket teruggestuurd naar afzender, wat nu?

Wij sturen altijd een melding zodra het magazijn een retourafzender van de bestelling heeft ontvangen. Afhankelijk van de reden van de retourzending zal de persoon/het bedrijf die de fout heeft gemaakt, de kosten voor het retourneren en opnieuw verzenden moeten betalen. Geretourneerde bestellingen bewaren wij minimaal 6 maanden, daarna worden ze weer aangevuld.

Kun je incontinentieproducten rechtstreeks bij de verzekering declareren?

Helaas is dat niet mogelijk. Mogelijk kunt u een vooruitbetaalde factuur wel declareren bij uw verzekering. Het is raadzaam om eerst uw verzekeringsmaatschappij te bellen.

Op welke dagen is het bedrijf gesloten vanwege nationale feestdagen?

Het magazijn is doorgaans geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Met uitzondering van Nederlandse nationale feestdagen zijn wij gesloten. Bekijk hier de dagen: https://www.rijksoverheid.nl/topics/working-hours/question-and-antwoord/public-holidays-in-the-netherlands

Hoe werkt verzending naar afhaallocaties?

Helaas vereisen koeriersvereisten dat we klanten vragen om contra-intuïtieve informatie in te voeren in het verzendadresformulier.

Tijdens het afrekenen moet het opgegeven verzendadres uw huisadres zijn. (gebruikt verzendadres mag nooit hetzelfde zijn als het adres van een afhaallocatie).

De afhaallocatie is geselecteerd onder "Verzendmethoden", selecteer de verzendmethode voor de afhaallocatie en klik op de knop die na selectie eronder verschijnt. Er verschijnt een pop-upvenster waarin u afhaallocaties bij u in de buurt kunt selecteren (indien beschikbaar).

Als u de verzendmethode Afhaallocatie selecteert, weet u zeker dat het op een afhaallocatie wordt afgeleverd en niet op uw huisadres dat als verzendadres is opgegeven.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Verzendkosten worden berekend op basis van gewicht/afmetingen, land van bestemming en keuze van de koeriersverzendmethode. Om de verzendkosten te berekenen is het belangrijk om eerst alle producten die u wilt toevoegen aan uw winkelwagentje toe te voegen, vervolgens naar winkelwagen te gaan en uw land en verzendkosten en eventueel belastingen te selecteren indien van toepassing voor uw bestemming.

Wat is het verschil tussen kunststof (PVC) en PUL/PU/TPU?

Voor broekjes en wasbare incontinentieproducten worden de termen PVC, TPU en PUL gebruikt.

PUL is een waterdichte en ademende laag die aan de buitenkant aanvoelt als echt zacht textiel en aan de binnenkant een beetje plakkerig is, goed voor de machinewas.

PVC is niet ademend en minder duurzaam, daarnaast alleen goed voor handwas.

TPU is de vervanger van PVC, omdat dit materiaal sterker, zachter en machinewasbaar is.

Is het mogelijk om nu te bestellen en de levering later te ontvangen?

Ja, het is mogelijk. U kunt bij uw bestelling een opmerking toevoegen waarin u in dit geval kunt vragen om uw bestelling op een bepaalde datum te laten verzenden. Wij versturen het dan op de gevraagde datum.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van alle gebeurtenissen?

Als u op de hoogte wilt worden gehouden van nieuwe producten, speciale aanbiedingen en kortingen, abonneer u dan op de nieuwsbrief en volg ons op Facebook, Twitter, Tumblr, YouTube, Instagram of bezoek af en toe een winkel. Let op: op dit moment sturen we geen productupdates of een echte nieuwsbrief, maar hopelijk verandert dit snel. Als we beginnen met verzenden, zou dit niet vaker moeten zijn dan één keer per maand, tenzij er iets heel belangrijks is om over te melden.

Waar kan ik bestellingen afhalen

Ons magazijnadres is: De Schakel 17, Eindhoven, Nederland.

Open tijdens open maandag t/m vrijdag 08:00 - 17:00 uur.

Let op, helaas hebben wij geen showroom meer.

Bestellingen dienen minimaal één werkdag voor afhaling via de webshop geplaatst en betaald te zijn!

Kan ik uw magazijn bezoeken?

Ja, maar helaas alleen voor het afhalen van bestellingen die minimaal 1 dag voor afhalen via de webshop zijn geplaatst.

Geen betaling in magazijn mogelijk.

Wat is de betekenis van max. Absorptie?

De termijn max. Absorptie of gewoon max. 2000 ml vind je op bijna elke luier die we verkopen.

Dit is de hoeveelheid die bijna elke fabrikant gebruikt om te beschrijven hoe absorberend de luiers zijn.

Als er een max. Absorptie van 4500 ml betekent niet dat het die hoeveelheid bij echt gebruik zal absorberen.

Bij echt gebruik is de absorptie van luiers zonder te lekken waarschijnlijk ongeveer een derde van de maximale hoeveelheid. Absortie beschreven in productbeschrijvingen (4500 \ 3 = 1500 ml).

Welke maat heb ik nodig?

Winkelen Incontinentieproducten Het is erg belangrijk dat u uw afmetingen kent.

Alle fabrikanten gebruiken hun eigen maattabel. Maat M Tena is bijvoorbeeld heel anders dan Forsite maat M of Northshore M.

Meet altijd de vereiste afmetingen in de maattabel en vergelijk deze, voorkom dat u de verkeerde maat koopt.

Hoe kan ik contact met u opnemen?

Voor vragen van welke aard dan ook, neem gerust contact met ons op via het contactformulier. Meestal krijgt u binnen enkele uren antwoord.

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij verzenden naar letterlijk elk land ter wereld. Het maakt niet uit waar u woont, wij kunnen het altijd naar u opsturen. (helaas is er één uitzondering, verzending naar militaire APO-adressen is niet langer mogelijk)

Wat zijn uw verzendmethoden?

Onze huidige koeriers zijn: DPD, Fedex en PostNL Alle koeriers hebben verschillende instellingen, sommige zijn mogelijk voor u beschikbaar en andere niet. Zie in de voettekst de pagina Verzendinformatie voor meer info.

Wat zijn uw betaalmethoden?

Momenteel bieden wij de volgende betaalmethoden aan:

* Paypal

* Creditcards

* Ideaal

* Bankoverboeking (SEPA)

* Bancontact/MisterCash

* Sofortbanking

* Belfius

* KBC / CBC

* Przelewy24

*Apple Pay

* EPS

* Giropay

* Paysafecard

* Stuur contant geld per post

* Crypto-valuta's (binnenkort beschikbaar)

Moet ik (invoer)belastingen betalen?

Bestellingen die binnen Europa naar een EU-land worden verzonden, moeten hier in Nederland belasting betalen. Als een bestelling buiten de EU naar een niet-EU-land wordt verzonden, betaalt u geen belastingen in onze winkel, maar het is waarschijnlijk dat u bij import in uw land invoerbelastingen moet betalen. Als er in Nederland belasting van toepassing is, moeten we 6% in rekening brengen voor wegwerp/wasbare luiers en beschermende broekjes (zeer weinig kleding). Op producten als spenen, wegwerpsystemen, geuren, stickers/tape of vrijwel alle kleding zit 21% belasting Lijst van EU-landen waar: Oostenrijk, België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechische Republiek, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden

Hoe worden bestellingen verpakt?

Alle bestellingen worden altijd verpakt in een sterke, neutrale, anonieme verpakking. Daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Van buitenaf kunnen de koerier of de mensen op de ophaallocatie niet zien wat er in de pakket(ten) zit.

Welke details worden weergegeven in de betalingsbeschrijving?

We hebben ervoor gezorgd dat alle winkelgerelateerde informatie verborgen is in de bank- en creditcardbeschrijving. niemand kan zien dat incontinentieproducten met een bankrekening of creditcard zijn gekocht.

PayPal maakt echter wel een volledige factuur aan op PayPal-rekening.

Wat betekenen de termen "Plastic Backed" en "Cotton-Feel"?

De termen "Plastic Backed" en "Cotton-Feel" worden meestal gebruikt voor luiers. Met een plastic achterkant betekent dat luiers een buitenkant van plastic folie hebben om ze waterdicht te maken, terwijl Cotton-feel een ademende textielachtige waterdichte buitenkant heeft.

Wat zijn de wasinstructies?

Wasvoorschriften en tips voor het wassen van Wasbare Luiers.

* Laat luier in een emmer met Biotex weken

* Speciale wasmiddelen voor wasbare luiers: Potion, Rocking Green, Zuivere Zeep

* Indien u een normaal wasmiddel gebruikt, zorg ervoor dat er geen enzymen, bleekmiddelen of optische witmiddelen, soda (natriumbicarbonaat) in zitten

* Gebruik bont wasmiddel in poedervorm, geen vloeibaar wasmiddel

* Doe Azijn in het wasverzachter bakje in plaats van wasverzachter om de hardheid te verminderen

* Gebruik niet te veel wasmiddel en spoel de luiers na het wassen extra goed uit, bij wasmachine gebruik spoelprogramma / extra water knop

* Bij fecale incontinentie, leg wegwerpdoekje in luier om de poep op te vangen zodat deze makkelijk te verwijderen is Zonder waterdichte buitenlaag

* Wasmachine geschikt tot 95° C - Wasdroger geschikt tot 100° C bij PUL buitenlaag

* Handwas aanbevolen / Wasmachine fijnewas tot 40° C bij Plastic buitenlaag

* Laten drogen aan droogrek

loader
Bezig met laden...